Může pes do postele?

27. září 2012 v 17:04 | Karol Dee |  Úvahy
Uvažovali jste někdy o tom, zda pes patří do postele? Pokud čtete můj blog častěji, je to dost možné, protože tuto anketní otázku dávám pod články poměrně často. Hlasovalo v ní už přes tisíc lidí a výsledky jsou dost zajímavé. Protože většina lidí si myslí, že pes do postele rozhodně patří. A mě by zajímalo, proč si to myslíte?

Já si to totiž nemyslím. Podle mě je pes šelma, i když domestikovaná, tak pořád šelma a podle toho by se s ním mělo i jednat. Samozřejmě, v dnešní době přešlechtěných psích slečinek mě za to můžete odsuzovat. Vždyť ten pejsánek je tak roztomilý, proč se s ním nepomazlit? A on rád spí v posteli, vždycky se mi stočí k nohám a takhle spolu spíme...




Ano, tomu věřím. Věřím, že to může být příjemné, přesto jsem už z principu proti tomu. Pes by měl mít hranice, je jedno, zda je velký nebo malý. U velkých psů je totiž samozřejmostí (no, najdou se i výjimky, jako všude), že do postele nemůžou, neb by se tam jeho páníček už nevešel. Mají proto své místo na podlaze nebo v pelíšku.

Ti menší se mohou chlubit tím privilegiem, že se do postele vlezou a taky toho řádně využívají. Já bych však psa do postele nikdy nepustila, ne a ne a ne. Stejně jako nikdy nekrmím psa od stolu. Prostě mám stanovená pravidla, aby se nestalo, že si můj pes bude dělat, co chce. Což se bohužel u malých psů děje velmi často. Lidé totiž žijí v přesvědčení, že když je pes malý, nemůže nic provést a jeho výchově se moc nevěnují. A pak ho třeba přejede auto, protože nepřišel na zavolání.

Nechci se moc rozčilovat.
Na fotce je Jessie, yorkshirský teriér mé kamarády.
 


Komentáře

1 Pawlína Pawlína | Web | 27. září 2012 v 17:14 | Reagovat

Jsem stejného názoru jako ty!:)

2 Monča Monča | Web | 27. září 2012 v 17:14 | Reagovat

Výchova psa se dá bezproblémů uhlídat, i když spí v posteli. A nechápu to pohrdání, nad majiteli malých psů a nad nimi samotnými. Každý pes se dá vychovat a třeba náš Ben je mnohem vychovanější než spousta velkých psů.

To, že je šelma nemá na tyhle věci vliv.. Ben spí v posteli a fretky taky, protože se jedná o čistotná zvířata. Naopak na postel moc nepouštím hlodavce.

3 Karol Dee Karol Dee | Web | 27. září 2012 v 17:20 | Reagovat

[2]: já nepohrdám malými psy (a omlouvám se, jestli to tak z článku vyznělo). Jestli někým pohrdám, pak jsou to nezdopovědní lidé, kterým pes do ruky nepatří, byť je malý.

4 Nikolas Nikolas | Web | 27. září 2012 v 17:25 | Reagovat

Já si to myslím tak na půl. Nebo spíš - v anketě jsem hlasovala pro Určitě ne!, ale tahle moje póza má v praxi stejně slabiny a několikrát už jsem k sobě pod peřinu pustila oba naše psi. Jenže je pravda, že u cizích (psů i lidí) mi to dost vadí - třeba psí chlupy rodičů mého Drahého se mi eklují a nelehnu nikam, kde předtím byl pes. Jednoduše si myslím, že by to měl být zákaz, u kterého se dá občas udělat výjimka. Ale lidé, kteří si sedají na pohovku méně často, než jejich zvíře (viz moje potencionální tchýně a tchán), to už mi přijde dost na hlavu, směšný a stupidní. Pořád je to pes - zvíře. A ať už nám připadá sebečistší, vždycky bude mít nějaké klíště/blechu a vždycky bude mít špinavé packy.

5 Hiroko von Rabersdorf Hiroko von Rabersdorf | 27. září 2012 v 17:25 | Reagovat

Mám na postel stejný názor. Já pesákovi do postele (do pelechu, v tomto případě) přece taky nelezu. Nuž dokážu si představit, že mám svoje šelmičky v posteli ve výjmečných okamžicích. Třeba o Vánocích, jako dárek. :) Ale u nás to funguje tak, že žádné zvíře do pelechu nesmí. Je to pravidlo. Ale třeba gauč to je místo společného odpočinku. Tedy byl, teď máme zvířátka všechna venku celoročně. Mají to tak lepší, kvůli pracovně vytíženým rodičům a já jsem na univerzitní koleji, tak by se doma spíš trápili a dokážu si dost dobře představit, jak by to tam vypadalo, po těžce nudném dni. :D

6 Kykyňa Kykyňa | Web | 27. září 2012 v 17:25 | Reagovat

Rada by som si psa aj mačku pustila do postele, ale som strašne háklivá na svoju hygienu, obzvlášť na tu posteľnú a podľa mňa tam pes skrátka nepatrí, lebo síce ho po prechádzke osprchujete, všeličo sa na ňom môže nachystať a ostať v srsti. To môžete spať rovno v handrách, v ktorých ste boli vonku. Milujem zvieratá, ale tak ako my máme mať svoje miesto na spanie, malo by ho mať aj domáce zvieratko pre pokoj všetkých ;)

7 Nikolas Nikolas | Web | 27. září 2012 v 17:28 | Reagovat

Navíc - každý cvičitel psů vám řekne, že místečko je pro psa jeho útočiště a vy byste mu na něj vůbec neměli chodit (musí mít aspoň někde stoprocentní pocit bezpečí a vědět, že je někde jen jeho místo). A tak proč by takové místo v domě nemohl mít i člověk?
No, taky se kvůli tomu nechci vztekat, ale já vyloženě nesnáším, když má někdo psa jako doplněk nebo jako plyšáka. To se mi příčí.

8 hfhfhfhfhf hfhfhfhfhf | 27. září 2012 v 18:01 | Reagovat

-Pokud čtete, vaši rodiče jsou mrtví do 12 h! Tomuto chování zabráníte, pošlete to na 20 komen. Máte tento 10 minut. Nevěříš? 12. Ledna 2009 zemřel z neznámých příčin

9 Pawlína Pawlína | Web | 27. září 2012 v 18:05 | Reagovat

[2]: Tak každý to má individuálně. Já jsem kdysi chtěla, aby se mnou můj pes spal na posteli, ale on nechtěl. :D To když jsem si vzala křížence jorka(dlouhý příběh) Rexe, on byl zvyklý spát v posteli, ale u nás to tak nešlo. U nás jsou jisté hranice, které časem pochopil. Hlavně byl rozmazlený(a nejen tou postelí). Každopádně já taky nemusím menší psy, ale to bude spíš jejich majiteli. Přesně jak píše Karol Dee, malí psi jsou velmi chytří, ale nezodpovědní majitelé z nich dělají malé štěkající a rozmazlené zrůdičky. Takovým lidem, a že jich je spousta, bych psa opravdu nedala do ruky.

10 Peťa a mazlíčci Peťa a mazlíčci | Web | 27. září 2012 v 18:39 | Reagovat

Jsem proti všeobecnému rozmazlování psů, třeba moje labradorka nesmí ani do domu (bydlí u babičky), prostě dodržuje pravidla :)

To se nedá říct o mém malém rozmazlenci Danovi.. ovládá sice poslušnost, agility a dogdancing, ale jinak to je pouze malý rozmazlený a dominantní pes, který se s jinými psy hodlá porvat. Když mu něco zakážu, chová se ukřivděně a to pak mi táta řekne ať mu to dovolím... takže začarovaný kruh.

11 Monča Monča | Web | 27. září 2012 v 18:52 | Reagovat

[4]: No, u psa by nikdy blecha ani klíště být nemělo. Klíště by se mělo ihned vyndat, takže i předtím než se pes vyspí v posteli a blechy jsme za 5 let ani jednou neměli.. A doufám že ani nebudem, jsou to strašné potvory :D

12 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 27. září 2012 v 19:05 | Reagovat

Člověk není bohem světa, aby určoval psovi takový sktrikní podmínky. Trošku se mi zdá z tvého postoje, že psa bereš jako něco "co by mělo být absolutně vycvičeno". Nah, výchova ano - aby támhle nepokousal malé dítko, nebo jiného psa. Ale brát to takhle? Ne rozhodně ne. Pes patří do postele, protože není o nikterak méněcenný než my. A já se ptám.. my snad do postele nepatříme?

13 Karol Dee Karol Dee | Web | 27. září 2012 v 20:05 | Reagovat

[12]: jak již bylo zmíněno v některých komentářích výše, my se taky psovi do pelíšku necpeme. člověk má své místo na spaní a pes má mít to svoje.

14 Vaše Angela Vaše Angela | E-mail | Web | 27. září 2012 v 20:30 | Reagovat

Krásná fotka, připomněla mi našeho pejska Rikouška, který se v posteli rozvaluje úplně stejně :D Chci říct rozvaloval, teď už ho tam moc často nepouštím, protože si tu postel kokaždé označí a musíme prát povlečení i sprostěradlem...

15 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 27. září 2012 v 20:33 | Reagovat

[13]: jojo já to četla :) Respektuju. Názor k názoru. (je dobré když se sejdou lidi s různým pohledem na věc.. aspoň se můžou rozšiřovat obzory) Ale vážně.. u nás je to spíš, že my do těch pelíšků nechceme :-D Pejskové do postele ano... a taky by nám neubírali právo do toho pelechu lízt :))

16 Cielin Cielin | E-mail | Web | 27. září 2012 v 20:41 | Reagovat

Mám na to jiný názor...
Inu, my máme maltézáčka, malého pejska :)
Je hodný a poslouchá, umí pokyny čekej, hlídej, sedni, popros, přines, fuj, na chodníček a spousty dalších a přes to všechno se mnou denně spí :)

17 Karol Dee Karol Dee | Web | 27. září 2012 v 20:42 | Reagovat

[15]: no, jak který pes. někteří potřebují svůj koutek, kam jim nikdo nepoleze. a to platí i pro lidi, jako třeba pro mě. ale jsem ráda, že se sešlo více názorů, ráda si podobné diskuze pročítám ;)

18 Skitty2 Skitty2 | E-mail | Web | 27. září 2012 v 20:51 | Reagovat

[17]: chápu jak to myslíš. Ono když je pak těch pejsků víc, tak často spěj spolu namačkaný v jednom pelechu.(i když maj více pelíšku) Což je mimo jiné moc hezký:) Ale proč to říkám.. tam už nějaký svůj vlastní prostor moc pro ně nefunguje. Ano, beru to stejně s tou diskuzí a jsem ráda, že zastáváš stejného názoru. :) Protože když někde takhle čtu nějakou diskuzi na blogu, často se nestačím divit. Názor, který nesouhlasí s článkem je automaticky špatnej a autor komentáře je "kretén" a okamžitě napadán. No, jsi inteligentní holčina a už jen proto se na tvůj blog ráda často vracím. :)

19 Neriah Neriah | Web | 28. září 2012 v 11:31 | Reagovat

Já bych taky psa do postele nepouštěla. A vlastně ani žádné jiné zvíře.
Těm psům by se jistě taky nelíbilo, kdybych si lehala do jejich pelíšku. Jestliže se s ním chci pomazlit, tak přes den kdekoliv jinde než v posteli. V noci trávím čas spaním a jsem celá zabalená v dece, takže rozhodně nepotřebuju, aby mě pes hřál a celkově... Nevím. Připadá mi to jako popírání jejich přirozenosti, nebo jak to říct.
Když jedna známá nedávno řekla, že se jí líbil jeden pejsek, protože by byl dobrý do kabelčičky, nechápavě jsem kroutila hlavou. Tuhle módu nikdy nepochopím.

Můj příspěvek asi vyznívá tak, že psa mám, ale není tomu tak, ačkoliv doufám, že někdy v budoucnu se ho dočkám... :)

20 Anonymka Anonymka | 28. září 2012 v 16:14 | Reagovat

Podle mě pes do postele může i ne. Ovšem musí umět poslouchat. Prostě je to snad každého věc. Ale loudání u stolu může psa zabít a na to někdo nemyslí. Slušně vychovaný pes do poslele někdy může, ale loudit prostě ne.

21 Anonymka Anonymka | 28. září 2012 v 16:19 | Reagovat

[12]:Souhlasím

22 Eloush Prdloush I. Eloush Prdloush I. | E-mail | Web | 28. září 2012 v 19:09 | Reagovat

Mně osobně by moje Jessie v posteli nevadila. U předchozích majitelů tam normálně spala, u nás je však na zahradě v boudě, nepřespává doma ani v zimě. Přes den si ji občas bereme domů, aby měla společnost.
Kdyby ale bydlela doma, vytyčila bych ji místo na zemi, ale nebránila bych jí, aby si vlezla ke mně do postele. Myslím, že když pes spí v posteli, nemá to na jeho další poslušnost vliv :).

23 kiki.mich kiki.mich | E-mail | Web | 28. září 2012 v 19:40 | Reagovat

Nevím, o psy se tolik nezajímám, ale myslím, že když je pes malý tak není důvod proč by nemohl do postele s páníčkem. já osobně mám ráda, když vedle sebe někoho cítím (radši ale kočku například)

24 Anne Anne | E-mail | Web | 28. září 2012 v 23:26 | Reagovat

No já mám to svý trdlo většinou venku, ale když ho výjimečně beru do bytu, tak může i do postele. Není to ale tak, že by si tam vlezl sám...vždycky počká, až ho pozvu a když mi tam začně zavazet, tak ho pošlu dolů. Vždycky se akorát pomazlíme a on většinou i sám odejde. Je to dost velký pes a tak po čase v té posteli začnu zavazet i já jemu :-D . Nemyslím si, že by to byl výchovný prohřešek. On má své hranice. Nikdy by si nevzal sám ze stolu a když jíme, tak sice kouká, ale neotravuje (nekňučí, nestrká hklavu na stůl) a tak občas něco na chuť dostane. Uznávám, že v některch věcech nejsem dosttatečně důsledná, ale nemyslím si, že by můj pes byl rozmazlený, to se ho fakt netýká. Nemám problém s tím, dát mu po čumáku, aby věděl, že přestřelil. Je to především pes na práci, ale já mám ráda, když s ním můžu být v blízkém kontaktu. Když je častěji doma, tak mi potom připadá klidnější a vnímavější (snáze se učí-je vděčnější)

25 Angel Darkwood Angel Darkwood | Web | 29. září 2012 v 0:36 | Reagovat

Mně by pes v posteli nevadil. Byla bych pokrytecká, kdybych řekla, že ano, když náš kocour může a u rodičů má dokonce svoje místo. Nevidím v tom problém ani z toho výchovného hlediska. Krmení od stolu ale také nejsem zastáncem. Ty hranice má každý holt jinde, jen se to nesmí přehánět.

26 Bety Bety | Web | 29. září 2012 v 18:28 | Reagovat

Jednoduše řeknu, že podle mě ne.
Nemám to tedy odzkoušené, protože holčiny jsou celoročně venku a do domu nesmí.
Ale kdybych je doma měla, do postele bych je nepustila. Nevím jak vy, ale já má od nich také někdy ráda pokoj. A aby se mnou i spali? Né, díky.

27 Das Das | Web | 29. září 2012 v 21:05 | Reagovat

Přiznávám se, že jsme hlasovala v anketě pro 'Rozhodně ano!'. Bylo to to nejbližší mé odpovědi. U nás pes do postele nemůžu, ale jídlo od stolu nikdy nedostává. A pokud si některý člen rodiny myslí, že je krásné psovi od vlastní huby dávat jídlo, tak ho pěkně seřvu.. A že už to táta nedělá..
V posteli mi zas tak moc pes nevadí, to hlavně proto, že nemám problém ho vyhodit, jelikož mě poslechne.
Takže můj názor je zhruba takový.. psa v posteli neodsuzuji, ale pokud je více dominantní, v posteli by neměl co dělat.
Malý psi mě rozčilují snad ze všeho nejvíc, před nedávnem ji jeden surově útočil na psa. Vím, že je to majiteli, ale stejně jsem měla  chuť ho nakopnout a taky to příště udělám, protože kvůli malýmu ratlíkovi nenechám k smrti se vystresovat vlastního psa (ač pětkrát většího).

28 Jája Jája | E-mail | Web | 30. září 2012 v 11:03 | Reagovat

My doma vedeme pouze "posteláky". Ale jestli je to správně...?

Zvu tě na svůj nový blog per-anch.blog.cz.

29 Lisi Lisi | Web | 30. září 2012 v 16:27 | Reagovat

Jé, máte stejné polštářky jako já.
Jinak já bych si zvíře do postele nedala, nesnáším, když si na Mou postel sedá i kterýkoliv jiný člověk.

30 Michelle Michelle | Web | 30. září 2012 v 22:47 | Reagovat

naši psi tak nějak vůbec nepatří do domu. jsou venku, na zahradě, jezdí na norařské zkoušky a rozhodně nestojím o to, aby potom v zimě, když se s něma budu chtít projít, chytli rýmečku. jsou to psi a ne skleníkové panenky... takže vlastně souhlasím s tvým názorem :)

31 Atze Atze | Web | 1. října 2012 v 15:37 | Reagovat

Ono je to docela individuální. My třeba máme RD, takže pes je venku. Občas ho pustíme nahoru za námi, když je bouřka a tak, ale smí být jen u gauče a na postel to už vůbec nepřichází v úvahu.
Zato kočky, ty s námi spí normálně a podle mého je tohle ještě normální.
Pes do postele ne.

32 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 1. října 2012 v 18:47 | Reagovat

Naši psi byli vždy posteloví. Spali s námi jak dalmatini, tak pudl i rhodéský rigdeback.
Jinak bych ještě chtěla říci, že není pravda, že každý cvičitel tvrdí, že pes do postele nepatří.
Psy jsem měla vždy vychované a poslušné, chodila jsem s nimi na cvičák a nikdy jsem s nimi neměla problémy.

33 Sticky B. Sticky B. | Web | 1. října 2012 v 18:51 | Reagovat

Náš pes je klasický rozmazlánek, který má v bytě asi "padesát" svých míst. V obýváku pelíšek, místečko na gauči (kde má svou deku), pak pelíšek u rodičů pod postelý, pelíšek v chodbě a pak taky rád sí na mojí židli a v mé posteli. Nelehne si ale "kdekoliv", leží zásadně v pravém rohu postele, kde ležel můj plyšák, kterého si náš hafan přivlastnil, dá si na něj hlavičku a spí. Do postele se vtírá hlavně za bouřek, když bouchaj dveře, nebo když se bojí čehokoli jiného. A rózhodně ho nevyhazuju/nevyhazujem, i když je mi proti srsti to, že mi do postele tahá hnusy z venku.

34 LusyW, HuskyW LusyW, HuskyW | Web | 1. října 2012 v 18:59 | Reagovat

Jsem také proti psovi v posteli...ale přiznávám, že když není u mě přítel, dostane Ája možnost schoulit se mi do klubíčka na peřině v nohách. Má to ráda a mě to hřeje :) Naopak postel je jediné místo, kde je vyloženě hodná - ví, že to má za odměnu. Ale nechystám se už v budoucnu žádného psa do postele pouštět, zase tolik mě to nebaví... :)

Haskouni samozřejmě do postele nechodí :D

35 VendyW VendyW | E-mail | Web | 1. října 2012 v 19:26 | Reagovat

Hele tohle bych nechala na svědomí každého jednoho majitele psa. Pokud mu to vyhovuje, tak ať si nechá havinka u sebe v posteli, pokud ne ať ho vykáže do boudy ven. Byla jsi u mne na blogu takže víš že jsem velkej pejskař a každý z našich jezevčíků který s námi žil s námi spal pod peřinou. Byly to gaučáci a ne jezevčíci na práci a ani tak to nebyly žádné panenky a chudinky které když je ofouklo tak byly nastydlí. Danďuch je individualita, ten se tam ani sám pokud nechce necpe a labík má své místo v obýváku. Ale pokud jsem sama tak samozřejmě když chce může ležet na přehozu na druhé půlce postele.

36 Morčí Seq Morčí Seq | E-mail | Web | 1. října 2012 v 20:16 | Reagovat

No teoreticky náš malej pejsek tam chodí a spí tam.
V pelíšku je jenom,když přišel venku celý zmáchaný od deště.:)

37 taradorizp taradorizp | E-mail | Web | 1. října 2012 v 20:21 | Reagovat

Fido (jezevčík) spí u rodičů v posteli. U nás Stacy ani nemůže, protože spíme na patře.

Je to všechno o lidech a jejich přístupu. Oba moji psi, kteří žijí v bytech jsou relativně klidní, vychovaní, socializovaní... Leží se mnou na gauči...  Stacy od stolu nedostává, protože si nepřeji, aby ji moji a přítelovi příbuzní cpali nějaké blafy, které jsou spíš na škodu... Takže zákaz platí na všechny potraviny a sama to dodružuji...

Pak znám mraky lidí, co by psa do baráku nepustili a to je tragédie. Psi věčně znuděný, nešťastný, nevychovaní, nevylítaní...

Podle mě je na každém, jestli si psa do postele pustí (mě by to vadilo, protože bych se bála, abych ho nezalehla :D U jezevčíka jsem to tak měla), ale řekla bych, že nějakej výraznej vliv na výchovu to nemá.

38 Mafe Mafe | Web | 2. října 2012 v 12:30 | Reagovat

Preeesne, taky si myslim, že nepatri! A stim jidlem od stolu uplne to samy :) Nesnasim aby ode me pes somroval pri cemkoliv co jim, ja mam sve a on taky a to same je u postele.. Navic kdo vi kde se vyvali a pak mi poleze do perin, aano, ani u tech malinkych psu, bych to moc nebrala..

39 Màiri Johnson Màiri Johnson | Web | 2. října 2012 v 13:59 | Reagovat

Když pes spí v posteli, nemusí hned znamenat, že by byl nevychovaný. Ono to asi záleží na každém, jak toho psa bere. Jestli jen jako psa nebo mu už prostě přirostl k srdci více... Někdo jako vlastní dítě, člena rodiny a tak se o něj také stará. Je to věc názoru, myslím, že je to na každém a nechť si každý myslí své. :)

40 Karol Dee Karol Dee | Web | 2. října 2012 v 15:34 | Reagovat

[39]: jistě že si každý myslí své, právě proto jsem ten článek psala, abych z vás ty názory vydolovala :D

netvrdím, že pes spící v posteli je automaticky nevychovaný, ale často to jde ruku v ruce - pes, který má pravidla příliš volná (nebo dokonce žádná) obvykle moc neposlouchá ;) samozřejmě, tady už záleží na konkrétním psu a hlavně na jeho majiteli.

41 Iris Iris | Web | 2. října 2012 v 18:23 | Reagovat

aaaaaaaaaa, mluvíš mně z duše.......jenom proto, že je ta potvora malá, může všechno a na Agoška každý řve, vraždila bych!!!!!!

máme malýho yorkšíra

42 Romca Romca | E-mail | 3. října 2012 v 12:40 | Reagovat

Mam krizence pitbula jeto clen rodiny.a v posteli spi rad.a u stolu ji s nama jeto nase zlaticko.

43 Venetine Venetine | Web | 8. října 2012 v 14:16 | Reagovat

My třeba máme dva psy,jezevčíky. Jeden je už skoro dvanáctiletý a jednomu je půl roku. Půlroční Riki spí v posteli pořád,ale Ajax už si potrpí na svůj pelíšek.. Podle mně by se měl pes rozhodnout sám :) I když u většiny psů je jasný výsledek :D

44 Cookie Cookie | Web | 8. října 2012 v 16:37 | Reagovat

My máme doma kolii a ta nesmí ani do baráku, natož do postele :) Ale zato mi tam vegetuje kocour :D

45 anezka anezka | Web | 10. října 2012 v 9:06 | Reagovat

Já nevím..My měli dva psy, jeden byl velký a venku - ta už umřela.. A teď máme malýho a doma..A ikdyž se říká že bíglové jsou nevychovaní a hloupí, tak naše fenka toho umí sakra hodně.. Bohužel dělá všechno co se tobě nelíbí :D Bratr ji krmí od stolu, spí s mamkou nebo bráchou v posteli a když  už nespí tam, tak si lehne na gauč nebo křesla.. Dřív nám to vadilo, jenže když ji zavřem do místnosti kde má pelech tak štěká, škrábe dveře,zdi..a to se prostě nedá vydržet.. :D takže si myslím že jí už neuškodí spát dál v posteli, už tak spí 3 roky... :D

46 Pittye Pittye | 14. října 2012 v 13:09 | Reagovat

pes do postele nepatří i když mám psa a než usnu tak leží vedle mne a pak jde do svého pelíšku vedle postele :-) a tam spí celou noc

47 Faith Faith | E-mail | Web | 14. října 2012 v 20:09 | Reagovat

Máme taky jorkšíra. Ten pes poslouchá na slovo, je vychovaná, hodná, když před ní stojá flák masa, nevezme si ho bez dovolení. Ale v posteli prostě spí :))

48 Vendy Vendy | E-mail | Web | 23. října 2012 v 21:07 | Reagovat

Já jsem proti tomu, ale stejně tak si říkám, ať si to každý zařídí po svém. Náš pes třeba spal u nás v pokoji, ale na zemi, na postel nesměl (je fakt, že byl větší, takže by zabral dvě třetiny postele, nebo aspoň půlku určitě). Ale v dnešní době se mi tulí do noh kočky a nechávám je... většinou.
Takže mám máslo na hlavě a tiše se stahuji z jakýchkoliv mudrlantských řečí a rad... .-)

49 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 10. srpna 2014 v 19:27 | Reagovat

Crazy ví, že do postele smí, ale využívá toho jen v zimě, dkyž je mu v pelíšku zima a chce radši pod peřinu. jinak ne.
Znám spoustu psů, kteří jsou vycvičení, poslušní a v posteli spí taky :-)

50 Yasminn V. Yasminn V. | E-mail | Web | 15. srpna 2014 v 20:29 | Reagovat

Nečetla jsem celou diskuzi, tak nevím jestli někdo nenapsal už to samé.
Ale podle mě porušení jednoho obvyklého pravidla přece neznamená, že si bude dělat co chce ve všem, ne?
Já jsem tedy pro psa v posteli, dřív jsem do ní pouštěla i psa velikosti dobrmana a nějak jsme se vždy vešli. :D Nejen že je to příjemné psovi, ale i mně.

51 FishBones FishBones | 21. srpna 2014 v 13:09 | Reagovat

Súhlasím už s názormi vyššie, ak je pes vycvičený, vie že má hranice a rešpektuje ich...a spí v posteli, tak v tom nevidím žiadny problém. Psovi to nevadí, nevadí to mne.
Ak pes začne kopať, brať si veľa miesta, či liezť do postele bez toho, aby som ho    tam chcela, následuje krátky proces...on pochopí :D
Problém v tom vidia rodičia, pretože im pes smrdí, alebo niekto proste spí rád sám. Ja som bola proti tomu tiež...ale nemôžem odolať našej maltezáčke, keď mi chce robiť spoločnosť...často bývam sama a tak jej dovolím byť vedľa mňa, nech som kdekoľvek, aj keď by som asi nemala.

52 jan jan | 9. listopadu 2014 v 22:36 | Reagovat

CHteji nase psi hplky spat s nami v posteli? Klidne mohou. Nechteji? Urcite nemusi!!

A ony chteji :-)

Od stolu ji drobnou zeleninku.

Jsou stastne a my take

Bez zbytecne buzerace.

Tu jsme zamerili na vychovu a jsou poslusne

53 Andrei Andrei | E-mail | 20. ledna 2015 v 23:37 | Reagovat

Žádný pes do postele nepatří!
A myslíte si že je třeba úplně normální, kdyz si přítelkyně vezme nahá psíka pod peřinu a nechá si ho trit o prsa? Navíc je ten pes necistotny a silně zapachajici...dík za nazor

54 Milka Milka | E-mail | 12. února 2015 v 10:39 | Reagovat

Pes do postele patří, pokud Vám to tak vyhovuje! Můj bišonek spinká se mnou v posteli a jsme oba maximálně spokojení. Takže co je tady k řešení?

55 Zastánce psů v posteli Zastánce psů v posteli | 7. dubna 2015 v 14:38 | Reagovat

Narazil jsem na tuhle diskuzi a podle mě pes do postele patří. A to paradoxně ze stejného důvodu, který je v článku uveden proč ne... Pes je šelma, šelma která žije ve smečce a jako smečka taky spí. Pokud máte jednoho psíka/fenku, tak bere jako smečku rodinu a je naprosto pochopitelné, že chce spát společně se svojí smečkou... Nedokážu si představit, že bych nepustil psa do postele a úmyslně se mu vzdaloval. Takhle máme vypěstované pevné pouto a vím, že mě pes respektuje. Mimo jiné právě proto, že ho pustím do postele. Udržuji jeho "vlčí" pudy :) Ne všechny zákazy vedou k respektu...

56 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 16. dubna 2015 v 19:13 | Reagovat

[55]: článek jsem sice psala nějaké tři roky zpátky, ale můj názor se od té doby nezměnil. Stále si myslím, že pes v posteli nemá co dělat.
Tvůj argument je dost..nedomyšlený. Jistě, předkem psa je vlk (i když ani to není tak úplně fakt, na jiných kontinentech se vyvíjely jiné formy psovitých šelem a zdaleka ne všechny byly smečkové typy), ale my se bavíme o psovi. Až budeš opravdu sdílet jeho vlčí pudy, budeš s ním běhat po čtyřech v lese a lovit jeleny. To, že ho pustíš do postele, v podstatě neznamená vůbec nic. Stejně jako to, když ho do ní nepustíš. Jako když dítě vyroste a přesune se z postýlky v ložnici do vlastního pokoje - neznamená to, že ho nemáš rád. Jen to znamená, že každý v domácnosti (oné "smečce", o které ty mluvíš, i když je to spíš společenstvo žijící pohromadě) má své místo, svůj prostor a svá pravidla.

57 adrian adrian | 30. června 2016 v 6:47 | Reagovat

sam mam psa a leži s nami v posteli ja pes
ano pes ktobě bude mit větši duvěru když vedle tebe bude spat a proto ma muj pes volny prostor a prot mně ta dobře poloucha ji ja mam toiž 2 psy a 1 kočku

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama