Výlet do Olomouce očima psa

22. dubna 2014 v 17:29 | Karol Dee |  fotky
Jistě jste už slyšeli o tom, že pes vidí černobíle. A mnozí z vás už i slyšeli o tom, že to není pravda. V současnosti už vědci zjistili, že s psím viděním to tak jednoduché nebude. Ačkoliv nevnímají stejné barevné spektrum jako my, nedá se říct, že by byli barvoslepí. O tuto tématiku jsem se zajímala a dozvěděla jsem se, že vnímají převážně odstíny modré, žluté a samozřejmě šedé. Na základě toho jsem vytvořila jakousi dokumentaci našeho malého výletu psíma očima.

Olomouc je bezpochyby krásné město, které kromě roztomilých historických zákoutí láká turisty do své zoo. O návštěvě zoologické zahrady napíšu ještě jeden článek, tentokrát očima člověka - fotografa. Na Zoo Olomouc je milé to, že umožňuje vstup se psy, proto jsme s sebou vzali i Elfie. Cestování se psem vlakem je samostatná kapitola. Věděli jste třeba, že pes nepotřebuje místenku nebo že soukromí dopravci jako Regiojet a Leo Express psům neumožňují cestovat?

Jsem si vědoma toho, že pro Elfie je každý takový výlet stresující, bohužel tím spíš je třeba překonávat její strach. Ona se totiž bála mostů, podchodů, vlaků, vnitřních prostorů a vlastně skoro všeho, co ve městě najdete. Snažím se s ní tedy taková stresující místa co nejvíce navštěvovat, aby si zvykla. Musím říct, že se to docela daří, celou cestu byla zlatá. A věřte mi, že taková hrůza jako vlak pro ni není nic příjemného. Vidí obrovské monstrum, které se na ni řítí, do toho začnou strašlivě skřípět brzdy, všude se strkají lidi a já po ní chci, aby vyskočila na uzoučké a velmi příkré schody do toho hrozného stroje.

Ta první fotka je už z Olomouce, kde se přímo u hlavního nádraží nachází příjemný plácek s fontánkou, lavičkami a celkově je to místo, kde si člověk i pes konečně oddychne. Elfie ožila. Nevěděla, že jí čeká další peklo, cestování autobusem. Bylo horko, plno lidí a ta chuděra musela mít celou cetu náhubek, ale i to jsme zvládli. Vzhůru do zoo.

Zoo pro psa skýtá úplně nový svět, především ten pachový. Kromě spousty lidí a zvířat je zde spousta dalších vjemů, které psa musí rozptylovat a které si my sotva dovedeme představit. Například fakt, že jsme ji každou chvíli opouštěli - musela čekat před pavilonem, před rozhlednou, čekat, až si zajdeme pro jídlo...pokaždé trpělivě čekala a následně vesele vítala.

Jednou z věcí, kterou pro změnu nevnímá pes, ale vnímáme my, je pozornost, jakou vzbuzuje. Ačkoliv lidé mají většinou dost rozumu, aby svým ratolestem zakázali si cizího psa hladit, v drtivé většině na něj aspoň upozorní. Paradoxně děti málokdy projeví stejný zájem jako rodiče.

Málokteré zvíře Elfie zaujalo. Ale buďme upřímní, málokteré zvíře v zoo opravdu něco dělá, ve většině případů jen polehávají nebo se krmí. Líbily se jí třeba malé opičky, které i se svým zrakem mohla snadno pozorovat, protože se čile hýbaly. A štěkala na zebry. Zebry byly nějaké rozjívené, nervózně pobíhaly a jedna druhou dokonce kopla, asi si vyřizovaly nějaké záležitosti ve stádě. Elfie na ta zvířata fascinovaně hleděla. Když pak jedna zebra upřeně hleděla na ni, Elfie se rozčileně ozvala. Zebra si z toho nic moc nedělala.

Vlci na cizince zrovna milí nebyli. Očividně vycítili, že mají se psem něco společného, protože na Elfie někteří z nich důrazně reagovali. Ovšem moc blázko si netroufli, zarazil by je elektrický plot. Elfie moc nevěděla, co si s nimi počít. Docela ji chápu.

Po náročné procházce v zoo nás už Elfie poslušně následovala, kamkoliv jsme šli. Kromě dómu jsme shlédli i náměstí, cestovali tramvají, která příliš prostoru pro psy neskýtala (a pokud ano, zabrali ho kočárky) a nakonec se usadili ve venkovní restauraci, kde vyčerpaný Elfík brzy usnul pod stolem. Po nějaké době jsme ji šetrně vzbudili a ona zase ochotně šla, kam jsme šli my. Dokonce jsme ji pustili na volno v parku pod hradbami, kde se neustále chtěla koupat v řece, to jsem jí ale zatrhla, jelikož jet s mokrým psem ve vlaku není nic moc.

Ačkoliv vím, že z větší části nejsou takové výlety pro psa úplně za odměnu a mnohem víc by ocenila běhání po přírodě, myslím, že si to v rámci možností i užila. Já každopádně. :)

Komentáře

1 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 22. dubna 2014 v 18:12 | Reagovat

Veľmi pekný a dobre spracovaný nápad :)
A u vás sa dá ísť do zoo aj so psom? To sme len my tu tak zaostalí, že sa tu so psom nedá takmer vôbec nikde? :D

2 Em s tečkou Em s tečkou | Web | 22. dubna 2014 v 18:33 | Reagovat

Skvělý nápad, moc hezky udělané :D

3 christiiinka christiiinka | Web | 22. dubna 2014 v 18:53 | Reagovat

Geniální nápad :-). Ta fotka s vlky je docela strašidelná.. dostala jsem hroznou chuť jet na Kopeček, nebyla jsem tam už pár let..

4 Das Das | Web | 23. dubna 2014 v 13:52 | Reagovat

Určitě byla moc šťastná, že může být s vámi. :)Určitě jste toho dost nachodili, musel to být parádní výlet.
Právě o tom, jak psi vidí jsme nedávno přemýšlela, přišlo mi divné, že by viděl jen černobíle - vždyť i kůň vnímá zelenou a červenou barvu alespoň pokud vím. :)
Moc se mi líbí, že Elfie vystavuješ všemu různému, bude pak klidná a řádně socializovaná. Hodně lidí velkého psa netahají jinam než na zahradu a max za pole do lesa. Vlastně ten les je i můj připad, ale na druhou stranu musíme projít aspoň tím městem a čas od času vyrazíme na cyklostezku, kde potkáváme spoustu lidí.. :)

5 nikisek001 nikisek001 | Web | 24. dubna 2014 v 20:12 | Reagovat

Páni, určitě to pro ni byla velmi únavná a krásná procházka (výlet) :)!
A máš pravdu s pachy v zoo.. pro psa se vyskytnou nové možnosti.. myslím, že poznají mnoho nových věcí :)
Taky mi přijde divné, že by pes viděl jen černobíle.. ale kdo ví, třeba my také nevnímáme nějaké barvy a mimozemštani nb tak něco si říkají že je divný, že třeba nevnímáme okortovou,mikroolovou, a co já vím, třeba že nevidíme přes stěny :´)

6 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 26. dubna 2014 v 17:04 | Reagovat

Na Svatém kopečku je to vážně skvělé, už jsem tam byla dvakrát, jednou v létě a jednou v zimě. :) V létě busem to tam je docela síla, ale stojí to za to. Moc pěkné fotky a statečná zebra. :D

7 Elík Elík | Web | 27. dubna 2014 v 10:38 | Reagovat

Hezké fotky;*.Tą fotka s těma vlkami tą mě zaujala ,mooc pěkné, į článek k tomų

8 Eliška Eliška | E-mail | Web | 27. dubna 2014 v 18:54 | Reagovat

Já jsem v Olomouci nikdy nebyla, ale měli bychom jet do tamější zoo se třídou, tak to už se na to těším :-).
Jak tak na to koukám, chudák Elfie se bojí docela dost věcí :-(. Je to zvláštní - je vidět, že se jí opravdu věnuješ a socializuješ ji, ale i tak se hodně věcí bojí...
Elfie by se zebrami nebo s vlky ve výběhu úplně splynula :D. Co je ale skličující u vlků je, že vci mívali jakousi "úctu" k fenám, a v žádné případě by jí nic neudělali - spíše by si před ní sedli na zadek... Možná je to proto, že ti chudáci vyrůstali v zajetí - jinak by se k feně chovali jinak...
Jo, být s mokrým psem ve vlaku - to jsem naneštěstí již zažila :D. S mým Benem jsme šli pěšky do Nezvěstic, a když jsme se chtěli vrátit, měli jsme to "štěstí", že kousek od samotnéjho nádraží byla říčka - sice krásně čistá, ale i tak, jak Benovi usychala srst, většina spolucestujících nelibě krčila nos :D.
Krásné fotky - opravdu by mě zajímalo, jak ty vlky Elfie vnímala :-D.

9 signorina Lily signorina Lily | Web | 30. dubna 2014 v 14:47 | Reagovat

Ahoj, chtěla jsem se zepat, jestli ti dorazil putovní deník klubu Fotografia, protože ses mi neozvala a je třeba ho poslat dál ještě spoustě lidem. Dej vědět na mail Elisa.P@seznam.cz
Děkuji :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.