close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Komentáře

1 vperince vperince | 18. června 2016 v 13:34 | Reagovat

Miluji zvířata. Budu tento blog navštěvovat častějc. :)

2 kouzelnakrajina kouzelnakrajina | Web | 18. června 2016 v 15:48 | Reagovat

Hezký blog :-)

3 Natálie Natálie | Web | 29. června 2016 v 19:50 | Reagovat

vypadá to těžce :O

4 Jana Š Jana Š | E-mail | Web | 30. června 2016 v 18:55 | Reagovat

S navštěvováním různých kurzů občas na něco změním názor, někdy si zase svůj názor utvrdím.
Předně to zkusím na Crazym, zda to bude fungovat nebo ne. Přeci jen je každý pes individualita a co na jednoho funguje, druhému sedět nemusí.

Mám jen menší poznámku: Operantní podmiňování je učení se stylem pokus/omyl. Pokud přijde po pokusu přichází něco špatného pak chování vymizí, pokud něco dobrého chování se upevní (vlastně princip klikr tréninku, kdy po chtěném chování přijde klik + odměna, po nechtěném nepřijde nic).
Přijde mi, že tvůj popis OP je trochu zvláštní. Jestliže je chování podporováno, pak by se mělo vyskytovat častěji a ne méně často.

Jinak článek k zamyšlení. Na FB jsem ho četla jž před několika dny a rozpoutal bouřivou diskuzi. Dokonce ho hanili i ty, co pozitivku nemusí. Paní by si prý o pozitivce měla nejdřív zjistit něco více a pak kritizovat. No, ale každý má svůj názor a musí si z toho vybrat podle sebe.

Sama nesouhlasím se 100% pozitivkou (kdy si pes musí zasloužit absolutně všechno a u některých "cvoků" dokonce i vodu) a upřímně doufám, že jí dnes už moc lidí nepraktikuje a přechází spíše na pozitivní posilování než pozitivní motivaci.

5 Karol Dee Karol Dee | Web | 30. června 2016 v 22:31 | Reagovat

[4]: Díky za upozornění, nějak jsem se do těch definic zašmodrchala - jasně že když psa v něčem podporuju, bude to dělat častěji. Opraveno!

Na článek jsem narazila u výcvikářky, kterou opravdu obdivuju. A zajímalo by mě, co konkrétně se lidem nelíbí - ono obecné řeči typu "měla by si zjistit více" je snadné říkat, ale uvádět konkrétní argumenty a obhájit si je už tak snadné není. To ostatně několikrát zmiňuje v tom článku - lidé mají vždycky opačný názor, ale nejsou schopní ho podložit ničím, co by mělo vědeckou nebo jen objektivní hodnotu.

6 frisbeedogs frisbeedogs | E-mail | Web | 1. července 2016 v 20:34 | Reagovat

Myslím si, že žádná výcviková metoda není jednostranná... V něčem se mi pozitivní motivace líbí a upřednostňuji ji, v jiných případech zase ne.

7 Hiroko Hiroko | 1. července 2016 v 23:07 | Reagovat

Znáš Evu Šemberovou? Výcvikářka v Praze, docela dobrá, možná by se ti mohla líbit. :)

Jinak na pozitivce něco je, ale není samospásná. A to je vidět i na dnešních dětech, který jsou v tom pozitivním beztrestným stylu vychovávané.
Na některé to funguje, ale na většinu moc ne.

8 Hiroko Hiroko | 1. července 2016 v 23:08 | Reagovat

[7]: *Eva Štemberová

9 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 2. července 2016 v 10:58 | Reagovat

[7]: Jo, to u ní jsem viděla, že ten článek sdílela :D Znám ji po jméně, osobně ne, ale doufám, že se někdy seznámíme. Vím třeba, že by měla být na letošním mistrovství v pasení.

10 Lucka Lucka | E-mail | 6. srpna 2016 v 13:23 | Reagovat

Jak cvicis psa ty? :-).

11 Karol Dee Karol Dee | Web | 8. srpna 2016 v 16:24 | Reagovat

[10]: Pro něj co nejsrozumitelnějším způsobem. Za správné chování následuje pozitivní ohlas, za špatné negativní. Míra obou závisí na konkrétním psovi, jeho citlivosti a zkušenostech. Respektuji maximum jejich přirozených projevů, v případě problémů vždy vyhledávám příčinu - neřeším tedy pouhé projevy problému, jak to často u pozitivky bývá. Snažím se dívat na svět po psím - a jak se píše v článku, součástí psího světa jsou pozitivní i negativní podněty, proto nevidím důvod, proč jedno z toho úplně vyškrtnout.

12 Conely Conely | Web | 8. srpna 2016 v 19:15 | Reagovat

Pod nadpisem /Nenásilný trénink?/ v druhém odstavci ti utekla jedna věta anglicky "In any case, this non-violent attitude seems to stop at the dog."
Díky za překlad :)
Ani jsem předtím nevěděla, že pozitivní motivací se automaticky předpokládá absence negativních signálů. Přišlo mi logické, že nejde psa vychovat jen a pouze odměňováním ho za něco, co udělal správně. Samo o sobě mi to zní jako utopie.

13 lucka lucka | 10. srpna 2016 v 11:27 | Reagovat

[11]: super :) :) Myslim, ze tak je to úplně ideální. Souhlasím :-)
Taky nevidim duvod proc uplne vyskrtat negativni ohlasy... :)

14 Pesan Pesan | 31. srpna 2016 v 15:12 | Reagovat

Měla by si ten článek pojmenovat: proč pozitivka nefunguje na mého psa a ne proč pozitivka nefunguje (když to není pravda).. ;)

15 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 3. září 2016 v 21:34 | Reagovat

[14]: Pokud pozitivka nefunguje na některé psy, asi to nebude stoprocentní metoda. A mnohými je tak prezentována. A v článku je to myslím vysvětleno pěkně. ;)

16 Karol Dee Karol Dee | Web | 9. září 2016 v 10:01 | Reagovat

[12]: Jé, úplně jsem to přehlédla, díky. Přijde mi, že pozitivka výborně funguje na psy, kteří byli například v minulostí týraní nebo často trestaní - zkrátka na ty, kteří těch negativních podnětů zažili až příliš. Aby ale pes od štěňátka (kdy mimochodem matka po štěněti občas lehce vyjede a dá mu tak najevo, že něco dělá špatně) nesetkal s ničím jiným než odměnami, to přece musí být pro zvíře strašně matoucí.

17 Pesan Pesan | 11. září 2016 v 12:44 | Reagovat

[15]: Nikdo tady nemluvil o stoprocetní metodě.. :D Ano, a právě proto by bylo lepší to pojmenovat: proč pozitivka nefunguje na mého psa. Tím by bylo vyjádřeno, že pozitivka funguje na některé psy, ale na tvého ne (jak tvrdíš ty..), a ne: proč pozitivka nefunguje, z čehož vyplývá, že pozitivka nefunguje na všechny psy (což nemůžeš objektivně tvrdit, stejně jako pozitivkáři nemůžou objektivně tvrdit, že to je stoprocentní metoda (jak říkáš, že mnohými je tak prezentována, což mi nepřijde)).. ;)

18 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 11. září 2016 v 13:45 | Reagovat

[17]: V článku jsou uvedeny nedostatky metody, a tyto nedostatky se dříve nebo později projeví u každého psa. Z toho vyplývá, že pozitivka nefunguje, respektive že funguje jen do určité míry, což už je na nadpis trochu moc dlouhé :P

19 Pesan Pesan | 25. září 2016 v 13:18 | Reagovat

[18]: Tyto nedostatky se můžou a nemusí u psa projevit (nemůžeš tvrdit, že se dříve nebo později projeví u každého psa).. ;) a sebedelší nadpis, pokud je pravdivý, je mnohokrát lepší než 3slovný, který neříká pravdu.. :P

20 Mirka Mirka | Web | 25. listopadu 2016 v 18:12 | Reagovat

Moc hezký článek... Co se týče konkrétně mého psa, tak u nás fungovala kombinace pozitivky a klasického výcviku.

Překvapil mě v článku jen začátek, protože nám nikdy na pozitivce neříkali, že nemůžeme psa pokárat. Možná teorie je pak jiná než praxe...

Mé postřehy z pozitivky http://www.zivotseshibainu.cz/search/label/V%C3%BDcvik%20pozitivkou

21 Karol Dee Karol Dee | Web | 27. listopadu 2016 v 8:36 | Reagovat

[20]: Spíš jde o to, že už se opouští od té klasické radikální, ale původní formy. Jasně že klasický výcvik zahrnuje většinově pozitivní pochvaly, jinak by se pes nikdy nic nenaučil. Jenže když se tomu říká pozitivka, lidi to chtějí víc. :D

22 Karol Dee Karol Dee | Web | 27. listopadu 2016 v 8:47 | Reagovat

[20]: Chtěla jsem ti pod ten článek napsat komentář, ale nechci si kvůli tomu vytvářet účet na G+ (velmi jsem totiž bojovala, aby se mi nevytvářel automaticky jen proto, že mám účet u Googlu). Takže ti to napíšu sem.

S tou hierarchií mají pravdu, ale buď velmi, velmi opatrná. Mnoho majitelů se brzy dostane do smyčky. Co bylo pro psa dříve zajímavé, je přebito, pokud se to opakuje. Člověk pak musí motivaci zvýšit. Často pak vidím, že majitel už tancuje, staví se na hlavu, hází hračky, máchá pamlsky a pes na něj stejně háže bobek. Takhle opravdu ne.

A přitom je to všechno tak jednoduché. Se stopovačkou se prostě nemůže stát, že by pes neposlechl, a on si v podstatě vytvoří podmíněný reflex: přivolání = přicházím. Postupem času zapomene, že přicházel kvůli šňůře na krku, zároveň ho stále čeká velká odměna, takže ho zkrátka ani nenapadne nepřijít. A to vždycky říkám svým zákazníkům já, to by měl být jejich konečný cíl. I proto ty píšeš o změně povelu - aby si s novým povelem ukotvil pouze to správné chování.

23 Miroslava Miroslava | E-mail | Web | 27. listopadu 2016 v 22:51 | Reagovat

[22]: Děkuji za reakci. S tou hierarchií máš zřejmě pravdu. A vlastně i s tím, že když je to pozitivka, zní to dobře a lidé to chtějí :D ... Já mám trochu problém rozeznat, zda na mě pes "hází" bobek proto, že jsme udělali chybu ve výchově nebo proto, že je to šiba, což je v podstatě nevycvičitelný pes. Jasně, i šiba se dá vycvičit, ale... Na druhou stranu si myslím, že mám 100krát víc vycvičenou šibu než mnoho majitelů tohoto plemena.... A možné je to právě díky té stopovačce..

24 Miroslava Miroslava | E-mail | Web | 27. listopadu 2016 v 22:58 | Reagovat

[22]: Zkusila jsem změnit nastavení, už by tam měli jít přidat komentáře všem...

25 Emm Emm | E-mail | 26. července 2017 v 21:18 | Reagovat

Pěkný článek i překlad. Jen bych úplně nesouhlasila s tím, co píšeš o Cesarovi Millanovi a tzv. Teorii o dominanci, kterou on ve skutečnosti neuznává. Než jsem si přečetla jeho knihu (nemám na mysli tu jedinou přeloženou do češtiny) také jsem si to myslela. Jeho metody - na ty ať si každý udělá svůj názor - nicméně, filozofie se mi líbí.

26 Standa Standa | E-mail | 5. prosince 2019 v 23:29 | Reagovat

Narazil jsem na tento blog náhodou a musím říci, že větší bláboly jsem snad nečetl. O pozitivce neví pisatelka vůbec nic a její předpotopní názory jsou zcela zcestné

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.